Kurs brzog čitanja za mlade iz Obrenovca
Kancelarija za mlade gradske opštine Obrenovac tokom proleća 2021. godine realizovaće program za brzo čitanje i učenje. Besplatni program o tehnikama brzog čitanja i organizaciji učenja moći će da pohađa 200 učenika i studenata sa prebivalištem u GO Obrenovac.
Pravo na prijavu imaju učenici stariji od 14 godina (VIII razred) kao i studenti, apsolventi i studenti specijalističkih, master ili doktorskih studija. Zainteresovani se mogu prijaviti popunjavanjem onlajn prijavnog formulara.
Opis projekta
Obuka podrazumeva pohađanje edukacija na temu tehnika i strategija efikasnog učenja za učenike osmog razreda osnovne škole, maturante srednjih škola i studenata u trajanju od 20 dana;
Autor i realizator obuke je Škola intelektualnih veština – www.intelektualnevestine.rs
Faze projekta
1. Edukacija 1 (na licu mesta – trajanje 1 dan – 5 sati)
1. Testiranje – merenje efikasnosti čitanja i pamćenja detalja
2. Obuka na temu naprednih tehnika čitanja
3. Obuka za korištenje onlajn platforme za dalji trening u trajanju od 18 dana i dogovor oko mentorskog rada i krajnjeg testiranja
2. Edukacija 2 (na daljinu – trajanje 1 dan – 4 sata)
1. Onlajn obuka učenika na temu tehnika čitanja
2. Uputstvo za mentorski rad i dalje usavršavanje tehnike
3. Edukacija 3 (na daljinu – trajanje 17 dana po 30 – 45 min dnevno)
1. Uvežbavanje naučene tehnike
2. Uvođenje kompleksnog vežbanja i naprednih tehnika
3. Edukacije iz primenjene psihologije o postavljanju ciljeva, motivacionim procesima, itd.
4. Mentorstvo (na daljinu – 17 dana po 2 sata dnevno – po potrebi učesnika)
1. Кonsultacije sa predavačima u pogledu razjašnjavanja tehnike, načina vežbe i primene u radu na školskom ili drugom gradivu
5. Edukacija 4 (na licu mesta – trajanje 5 sati)
1. Primena tehnike “Brzo Čitanje” u učenju stručne literature
2. Model Organizacije učenja
3. Model obnavljanja gradiva
4. Model izgradnje otporne (rezilijentne) pažnje i koncentracije
5. Izlazno testiranje
Očekivani rezultati
Prema dosadašnjim projektima očekivani rezultati kod svih učenika tipičnog razvoja su minimum 75% povećanja efikasnosti čitanja – što podrazumeva paralelni rast brzine čitanja i stepena razumevanja i prisećanja.